sobota, 9 kwietnia 2016

Notka okołoświąteczna

11.03.- Zajęcia plastyczne


Prowadzący częstował herbatą, Mi uparła się na owocową, to wrzucił jej do środka banana :P

(Babcia-anglistka się załamie) Niepamiętając tekstu też można śpiewać. Mi szyje po mistrzowsku :P
 
video

Jakiś czas temu Słoneczka stworzyły własny wiosenny ogródek







...by teraz móc z niego czerpać



Zdrowy podwieczorek- samodzielnie przyrządzony twarożek



Mi spróbowała cebuli, podobno jej smakowała (po minie jakoś nie widać rozkoszy)





Kto zjada ostatki... największy głodomor!


Mój pierwszy w życiu kłos. Na takich włosach nie jest to szybki splot ;)


16.03. Zajęcia w Szaflandii- wiosennie


W Lidlu zagościły koszyki, Mi od razu wynalazła nową technikę robienia zakupów

video
 
Przedszkolaki w tym roku już częściej wychodzą na spacery
 
 
Wchodzenie do wanny z podłogi (przy wzroście 93cm to nienajprostrza sprawa) i charakterystyczny chichot Małej Mi

video

Pierwszy dzień wiosny

 
Przedszkolaki wybyły na ulice, żeby rozdawać ludziom kwiaty i rozradować świat nadejściem wiosny
 


 
Mi i jej garaż, którego nie wolno było sprzątnąć przez kilka dni
 

Wieczorem upiekłam ciastka francuskie, były za gorące żeby jeść, a zrobiło się późno, więc zostawiłam je na następny dzień. Kiedy się obudziłam zostało jedno.




Nasze przedszkolaki wzięły udział w świątecznych warsztatach w muzeum Wyczółkowskiego





Bonus dla tych, którym nie wystarczają zamieszczane na blogu rozmówki

video
 
Te przerwy, utrata oddechu i zasapanie to przez katar, wybaczcie diwie

video

video

To zdjęcie wyjaśniło, czemu Mi miała tego dnia zieloną farbę we włosach ;)



W kalendarzu od babci, Mi zakreślała dni do wyjazdu na święta

 
Zapomniałam jej tylko wyjaśnić, że jak przyjedziemy to jeszcze świąt nie będzie. Mi głośno wyrażała rozczarowanie: No i gdzie te święta, tu nie ma żadnych świąt./ Nie ma nic do jedzenia na te święta.
 
 Mi z babcią w przedświątecznych przygotowaniach
 

Bubu posiada różne środki lokomocji


Zającowe Święta



Ciocia zrobiła na szydełku zajęcze ocieplacze na jajka... albo miniczapeczki
"Załóż ciocia czapkę jajkowi."


Poszukiwanie prezentów- w tym roku zając był albo wysoki, albo wyjątkowo skoczny





Rozpakowywanie łupów- przeogromny zachwyt, uśmiech i piski Mi:
Ciocia Madzia sama uszyła Mi tego cudnego Królasa
 



 

Spacer bez mamy

 
Padła wykończona, przeniosłam ją na dół. o 2:30 w nocy się przebudziła i w ciemności weszła po schodach, bo ona chce oglądać telewizję u Bubu...
 
 
Spacer z hasłem przewodnim "trzeba się ruszyć po tym obżarstwie"




video

Jak u siebie


...dlatego nasz powrót wyglądał tak:
"Ja chcę do baaabciiiii" "Mi jest smutno że jedziemy od babci" itp., aż z tego wszystkiego zasnęła


A jak ją obudziłam przed wysiadką...


Jednak zanim doszłyśmy do domu zdążyła oswoić się z sytuacją, przebrałyśmy się i pojechałyśmy na trening, a tam zobaczyła się z długo nieobecną Manią i wszystkie smutki zniknęły :)
 
Powrót do przedszkola i kolejny przykład wycinania

 
1.04.- przedszkolne drzwi
 
 
Mała Mi projektantką? Koszulka z jednym rękawem
 

A to dziadek


2.04. z okazji Międzynarodowego Dnia Książki dla Dzieci odbył się Kiermasz tychże, fantastyczna inicjatywa, świetne towarzystwo, atmosfera i szczytny cel- żebyśmy wszyscy czytali ;)


Kiermasz poprzeplatany był zajęciami i konkursami dla dzieci


Najbardziej spodobały nam się kalambury- oczywiście tematyczne. Udało nam się nawet zgarnąć nagrodę- książkową oczywiście :D


...i ten kłopot po wszystkim, jak to wszystko zapakować?- udało się, tylko wtargać na nasze poddasze było ciężko- dosłownie


Tradycyjnie i obowiązkowo zupka


Nasze łupy: gra, puzzle 348el. z Krainą Lodu i 22 książki, przy czym wróciłyśmy z tą samą ilością gotówki :D Uwielbiamy książki!


3.04.- niedzielne zajęcia w Pałacu

 
Było super! Gorąco polecam te konstrukcyjne rurki, mieliśmy super zabawę przy budowaniu każdy innej figury pod presją czasu. Poniżej ta naszego autorstwa.


Siadamy obok kotary, bo za kotarą czary

Koncertowo z boom boom rurkami i specjalnym programem do gry na nich- extra :D
Pieski małe dwa


i Mamma Mia ;)
 


Nie zabrakło też puzzlo-zgadywanek, tym razem wiosennych


A później uczyliśmy się rozpoznawać ptaki po ich odgłosach i wyglądzie


Tron Elsy ;)

W trakcie zajęć dołączyła do nas ciocia Marysia i razem wybrałyśmy się do Ikei
 

W końcu wybrałyśmy krzesło do biurka. Mi mierzyła je na hali i kiedy zapadła decyzja złapała je i zaczęła ciągnąć za sobą. Wytłumaczyłyśmy jej, że tu tylko spisujemy numer, a krzesło weźmiemy na koniec z magazynu zapakowane w częściach. Na to padły pytania "A skąd będziemy wiedzieć że nam dali dobre?", "A co jak sprawdzimy, jak będzie zapakowane"... Mi kwestionuje wszystko, w takich chwilach z Maryśką zgodnie stwierdzamy że wdała się w mamusię ;)

Olive Oyl




Pierwsze lody w tym sezonie


Serducho


 Taka impreza...




Wieloryb







Wandal- domek i piesek babci Misi

Rozmówki:
 
Mi: Słoik się zestłuczył.
Ma: Stłukł.
Mi: Zestłukł się.
 
"Ja chcę balon, który wygląda z Hallo Kitty."
 
O lacie- lecie
 
"Szkła to jest komin dla samolotów, tak się nazywa, szkła."
 
Wchodzę do kuchni, Mi wyjada ryż z garnka. Zerka na mnie, wzrusza ramionami i rzuca:
"No co, ja jestem ukradnikiem."
 
Zobacz czy to się już zdjęło.- ściągnęło (w kontekście ściągania filmu na komputer ;) )
 
"Zjadłam już, a poza tym chcę coś zjeść."
 
Po treningu:
A gdzie jest wazon? - bidon
 
O martwym nietoperzu:
A ja mam grę, w której ptaszek sobie zepsuł skrzydełko, tak jak nietoperz sobie wszystko zepsuł. XD
 
Abekabo- kebap (nie wiem skąd w ogóle zna to słowo)
 
Śpiewała o siebie- sobie
 
Zapadam za chipsami- przeciwieństwo "przepadam", wytłumaczenie Mi: Nie lubię i nie chcę ich nigdy jeść.
 
Nie grzebaj- nie grzeb
 
To tak na śmieszki tylko było.- na żarty
 
Tłumaczę coś Mi kwitując: Proste.
Mi: To jest zgięte, a nie proste!
 
Nie chcę się obudzać.
 
Do mnie: Jesteś najlepszym rodzicem na świecie, bo masz miłe serce, bo mnie buziakujesz, masz ładne uśmiechy i mnie tulkasz.
:)))))))))))))))
 
Nacisk- przycisk
 
Wygrzebywam- wygrzebuję
 
Nowa tendencja:
Szczypcamo- sztućcami
Pszczółkamo- pszczółkami
Nóżkamo- nóżkami
Pan z pieniądzamo- Żyd (u babci na lodówce)
Kuleczkamo- kuleczkami
 
"A mogę podotykać jak pachnie?"
 
W biuru- biurze
 
Ma: Ale musisz być cicho, wiesz?
Mi: Żeby wiedziała, że mnie tu nie ma.
 
Woda się spłukiwa
 
Moje fryzjerki- fryzura
 
Rozbrać- rozebrać
 
"Nie wiem bo, ponieważ..."
 
"Ja lubię taki malutki deszcz i powolutki."
 
"Chcę założyć zegarek, żeby wiedzieć, która jest minuta."
 
Moją barankę- baranka/owieczkę
 
Każden- każdy
 
Przed wyjazdem na święta, omawiamy temat Śmigusa Dyngusa:
Mi: Ja chcę zadzwonić do dziadka, żeby mu nie powiedzieć, że ich opryskam.
 
Narysowaliśmy cyferki na które jesteś.- napisaliśmy literki
 
Dyplomatka; W toalecie pali się światło:
Ma: Mia byłaś w toalecie?
Mi: A czemu miałam być?
Ma: Byłaś czy nie?
Mi: Yhm
 
Sprógować- spróbować
 
"Czemu kotek nie umie pokazywać ile ma lat?"
 
Na ulicy:
Ludzie! Proszę uważać na znaki przystankowe.
XD
 
Mi rysuje... postać:
Będzie miała penisko takie i pipcię.
 
Nogi się mie na tym.- ma
 
Mi:... a kotek są razem.
Ma: Razem z kim?
Mi: Z nikim, pomyliłam się po prostu.
 
Przy ciebie- tobie
 
"Spójrz jak nie widzisz."
 
Mi: Jak powiesz że wystarczy, to już nie będę jadła.
...
Ma: Wystarczy.
Mi: Ale nie teraz, później.
 
"Jestem małą dziką świnią, a ty mamą dziką świnią."
 
"Nie lubię wiatru, bo on jest taki wiejący że hej."
 
Ma: Chcesz herbatkę?
Mi: Nie. Mam przecież wodę, a herbata jest z wodą. Jak to może być, żebym miała dwie wody? Ja nie chcę dwóch wod.
 
Podczas sprzeczki:
Mi: Czary mary, rację mam ja.
 
Mi rysuje, pyta mnie kto to:
Ma: Ty.
Mi: Tak, ja twoja kochana :)
 
"To jest bardzo trudne, ale ja umiem."
 
Często powtarza "w ogóle".
 
Moje miastowe dziecko, nawet wychodząc na spacer do lasu musiało zabrać ze sobą bilety (skrawki papieru).
 
Jest na etapie śpiewania piosenek i opowiadania bajek o tym co ją spotkało. Sama sobie układa bajki terapeutyczne.
 
Kiedy zabiera się do prób czytania, robi to od prawej strony, liczby też czyta od prawej.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Miło mi, że tu zaglądasz i zostawiasz po sobie ślad. Wpadaj częściej :)